By spojrzenie nabrało świeżości – ćwiczenia dla zmęczonych oczu

Listopad 20th, 2012

44630

Długotrwała praca przy komputerze, oglądanie telewizji, czytanie książek przy słabym oświetleniu, przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach… Na pewno nie raz czuliście, że Waszym oczom przydałaby się chwila odpoczynku, tylko jak w szybki i skuteczny sposób możecie im pomóc? Oto proste ćwiczenia, które na pewno sprawią, że poczujecie się znacznie lepiej!


Do wykonywania opisanych niżej ćwiczeń nie potrzebujecie skomplikowanego sprzętu, z łatwością możecie je wykonywać w pracy, w szkole  czy na uczelni. Warto pamiętać, że wszelki trening,  przeznaczony dla Waszych oczu,  w największym stopniu służy soczewce – dzięki jej właściwościom akomodacyjnym potrafimy dostrzegać przedmioty z różnych odległości o odpowiednio dostosowanej ostrości. Warto wspomnieć, że wszelkie ćwiczenia poprawiają pracę mięśni, które odpowiedzialne są za ruchy gałki ocznej.

Ćwiczenie nr 1
Jeśli macie taką możliwość, usiądźcie w odległości około 2 metrów od ściany, spójrzcie na nią i spróbujcie „rysować” wzrokiem (co ważne bez poruszania głową!) najróżniejsze wzory; najlepsza będzie jednak „ósemka”, która zadba o mięśnie oczu. Czynność powtórzcie kilkukrotnie;  do ćwiczenia można dodać również inne elementy (np. „rysowanie” przekątnych – od jednego rogu ściany aż do samego dołu, to samo z drugiej strony).

.

Ćwiczenie nr 2
Do kolejnego ćwiczenia przydadzą się materiały biurowe, których na pewno macie pod dostatkiem – wystarczy, że ustawicie przed sobą długopis bądź ołówek. Następnie wybierzcie punkt, który jest oddalony od niego o ok. 4 metry – teraz wystarczy tylko chwila koncentracji – patrzcie w ten punkt aż do momentu ujrzenia dwóch długopisów. Tak jak poprzednio – powtórz ćwiczenie kilka razy.


Ćwiczenie numer 3 przypomina poprzednie – do niego również wykorzystać możecie materiały biurowe, jednak tym razem należy obserwować jego końcówkę okiem prawym, jak i lewym, następnie wystarczy spojrzeć w dal i patrzeć tak długo, aż z dwóch obrazów zobaczycie tylko jeden.

.
Pamiętajcie, że najważniejsza jest systematyczność – tylko wtedy można stwierdzić, że ćwiczenia przynoszą oczekiwane rezultaty 😉



Może Ciebie również zainteresować