Koktajl zdrowia Wam doda

Listopad 21st, 2014

koktajl jagodowy2

Jesień to świetna pora na wszelkie koktajle, nie tylko te owocowe, ale również warzywne. Specjalnie dla Was wybraliśmy te, za które Wasze oczy podziękują z nawiązką. 😉

Zielony misz-masz

To propozycja dla wszystkich lubiących szpinak. Nie od dziś wiadomo, że dieta, w której go nie brakuje, niesie ze sobą same korzyści – zawiera on bowiem nie tylko szereg witamin: C, K oraz z grupy B, ale również niezbędny m.in. do powstawania czerwonych krwinek kwas foliowy czy beta-karoten. Szpinak chroni nie tylko przed miażdżycą, ale również przez nowotworami czy wspomaga proces krzepnięcia krwi. Nie da się ukryć, że równie korzystnie oddziałuje na nasz wzrok. W naszym tygodniowym jadłospisie powinien nam towarzyszyć min. 3 razy.

Przygotowanie koktajlu jest bardzo proste,

wystarczy dosłownie 5 minut. Czego potrzebujemy?

Propozycja nr 1)

Na pewno jogurtu, mleka, kefiru bądź wody. Następnie sięgamy po nasz szpinak, marchewkę.. oraz po banana! By było jeszcze ciekawiej i smaczniej, warto wzbogacić nasz koktajl pestkami słonecznika, dyni czy natką pietruszki.


Propozycja nr 2)

Jeśli macie zamrożone truskawki, zamiast marchewki i banana, dodajcie te smaczne czerwone owoce i jabłka, których o tej porze roku jest pod dostatkiem.

Wersja owocowa

Jeśli częściej sięgacie po owoce, ta wersja zdecydowanie bardziej przypadnie Wam do gustu.

Propozycja nr 1)

Podobnie jak poprzednio wybieramy jogurt naturalny, maślankę lub kefir. Dodajemy borówkę amerykańską (bądź czarne jagody – o ich świetnym działaniu na nasze oczy pisaliśmy tutaj: Postaw na jagody ), kiwi, które  jest prawdziwą skarbnicą wszelkich witamin (m.in. A- niezwykle cenną dla prawidłowego funkcjonowania wzroku, B1, B2, B5, B6, C, K oraz E; zawiera beta-karoten, białka oraz błonnik; warto wiedzieć, że przyśpiesza metabolizm oraz reguluje ciśnienie krwi oraz rytm serca, a zjedzenie jednego owocu dziennie zaspokaja dzienną dawkę witaminy C u dorosłego człowieka) oraz dla nadania orzeźwiającego smaku liście mięty bądź melisy. Gwarantujemy, że świetnie smakuje!


Propozycja nr 2)

Sięgnijcie po pochodzące z Meksyku pyszne awokado! To kolejny owoc zawierający cały początek witaminowego alfabetu – nie brakuje w nim witaminy A, B, C, D, E, jak również kwasu foliowego czy wapnia, potasu, żelaza. Warto wiedzieć, że awokado obniża poziom cholesterolu we krwi. To ono będzie naszym głównym składnikiem. Oprócz niego nie może zabraknąć bananów, soku z cytryny oraz wspomnianego wyżej kiwi. Niejednokrotnie będziecie wracać do tej pysznej mikstury 😉

Mamy nadzieję, że wypróbujcie chociaż kilka podanych przez nas przepisów. Na pewno nie pożałujecie, a Wasz organizm będzie zachwycony! 😉

Dużo zdrowia i smacznych koktajli,
życzy Bezokularow.pl – soczewki kontaktowe

 

soczewki jednodniowe | soczewki miesięczne
soczewki toryczne | soczewki progresywne
płyny do soczewek | krople nawilżające do oczu
akcesoria do soczewek twardych



Może Ciebie również zainteresować