O tych ćwiczeniach warto pamiętać

Lipiec 23rd, 2015

oko11

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio wykonywane ćwiczenia świetnie wypływają na nasze ciało – dzięki nim nasze samopoczucie momentalnie poprawia się. Warto również zadbać o nasze oczy, tym bardziej jeśli odczuwamy, że są przemęczone.

Niezawodna joga oczu

To najszybsza metoda na szybkie rozluźnienie narządu wzroku spowodowany wielogodzinną pracą przed komputerem. Wystarczy wykonać kilka „spojrzeń” – w lewy góry róg (np. monitora czy pokoju), w prawy górny róg, to samo powtórzyć w przypadku stron –  lewej i prawej. Ćwiczenie to można powtórzyć kilkukrotnie. Warto również „rysować” wzrokiem okręgi bądź ósemki.

Niezawodnym sposobem jest również patrzenie w dal, najlepiej na zieleń.

Spójrz w słońce!

Jednak pamiętaj, by mieć zamknięte oczy – dzięki temu pobudzone zostaną nerwy siatkówki,  krążenie krwi oraz wpływa na produkcję witaminy D.

Ćwiczenie z ołówkiem

W celu wykonania tego ćwiczenia potrzebny będzie ołówek. Należy wziąć go w prawą dłoń i unieść – na wyprostowanej dłoni – na wysokość oka. Lewe oko zakryjcie lewą dłonią. W jednym tempie zataczajcie nim koła zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Warto powtórzyć to samo ćwiczenie przysłaniając dłonią prawe oko.

Efekt motyla

Kolejne ćwiczenie nazwać można „efektem motyla”, ponieważ polega na zamknięciu oczu na kilka sekund, po czym na gwałtownym ich otwieraniu oraz ponownym zamykaniu, przypominającym trzepot skrzydeł wspomnianego wyżej owada. Ćwiczenie należy zakończyć w momencie kiedy poczujecie, że Wasze oczy zostały chociaż minimalnie nawilżone.

Zdrowych, odprężonych oczu życzy
Bezokularow.pl

soczewki jednodniowe | soczewki miesięczne
soczewki toryczne | soczewki progresywne
płyny do soczewek | krople nawilżające do oczu



Może Ciebie również zainteresować